Ήπια ανάκαμψη της κατανάλωσης το 2013

Ήπια ανάκαμψη κατά 2,8% σημείωσε το 2013 η εγχώρια κατανάλωση μπίρας και διαμορφώθηκε στα 3,96 εκατ. εκατόλιτρα, μετά από μια πενταετία διαρκούς πτώσης, μεταβολή που αποδίδεται στην αύξηση της εντός οικίας κατανάλωσης, όπως προκύπτει από μελέτη της Infobank Hellastat AE (IBHS) που εξετάζει τον εγχώριο κλάδο της ζυθοποιίας.

Σύμφωνα με την IBHS, η υποχώρηση που εμφάνισε τα προηγούμενα χρόνια η αγορά ήταν αρκετά μικρότερη έναντι των ανταγωνιστικών βαριών αλκοολούχων ποτών, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές είτε μειώνουν την κατανάλωσή τους, είτε τα αντικαθιστούν με πιο φθηνά ποτά, όπως η μπύρα και το κρασί, αφού οι τιμές τους έχουν αυξηθεί σημαντικά λόγω της υψηλής φορολόγησης.

Η άνοδος του 2013 τροφοδοτήθηκε και από την ανάπτυξη αρκετών κωδικών με εκτεταμένο εύρος τιμών, ιδίως στον τομέα των “value for money” προϊόντων, σύμφωνα με την IBHS. Επίσης, η τουριστική κίνηση ενισχύθηκε σημαντικά, με τις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών να αυξάνονται κατά 15,5%, στους 17,9 εκ. επισκέπτες.

Πάντως, το 2014 σημειώθηκε –σύμφωνα με εκτιμήσεις- νέα υποχώρηση 3% σε όγκο, παρά τη σημαντική άνοδο της εισερχόμενης τουριστικής κίνησης, καθώς η πλειοψηφία των τουριστών επιλέγει πλέον all inclusive υπηρεσίες, ενώ οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού δεν ευνόησαν την κατανάλωση.

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί η εξαγορά της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ από τη Μύθος Ζυθοποιία ΑΕ του Ομίλου Carlsberg. Η κίνηση αυτή, όπως επισημαίνεται στη μελέτη, θα διαφοροποιήσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς του κλάδου, καθώς το νέο σχήμα, συγκεντρώνοντας μερίδιο που αναμένεται να διαμορφωθεί περίπου στο 30%, θα αποτελέσει έναν ισχυρό ανταγωνιστή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ.




Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η χαμηλή κατά κεφαλή κατανάλωση δεικνύει ότι η αγορά ενέχει προοπτικές ανάπτυξης, όχι όμως σε σημαντικό βαθμό, καθώς πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα καταναλωτικά πρότυπα μεταξύ Ελλήνων και άλλων Ευρωπαίων πολιτών διαφέρουν σημαντικά. Πιο ευοίωνες προοπτικές ενέχουν τα προϊόντα εγχώριας παραγωγής, τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να υποκαθιστούν σταδιακά τα εισαγόμενα εμπορικά σήματα».

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις οκτώ επιχειρήσεων. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, ο κύκλος εργασιών το 2013 υποχώρησε περαιτέρω κατά 2,2%, στα 491 εκατ. ευρώ, μείωση που προήλθε από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) μειώθηκαν κατά 32%, στα 54,24 εκατ. ευρώ ενώ σημαντική ήταν και η πτώση των κερδών προ φόρων (ΚΠΦ) σε μόλις 1,73 εκατ. ευρώ από 32,21 εκατ. ευρώ το 2012.

Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ εμφάνισε μικρή πτώση σε 11,7%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ διαμορφώθηκε σε 8,3%, από μόλις 0,4% το 2012. Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε περαιτέρω σε 0,9 προς 1. Ο εμπορικός κύκλος του δείγματος παρέμεινε σε αρκετά χαμηλές τιμές (-39 ημέρες).

Πηγή: ethnos.gr


Ξεκινά εξαγωγές Heineken σε Κίνα και Ιταλία

<p style="text-align: justify;"><strong>Στην εξαγωγή μπύρας Heineken στις δυναμικές διεθνείς αγορές της

Συγχωνεύονται Ολυμπιακή Ζυθοποιία και Carlsberg

Η δανέζικη ζυθοποιία Carlsberg ανακοίνωσε τη συγχώνευσή της με την Ολυμπιακή Ζυθοποιί


Αυξήσεις μισθών από τη Μύθος

Η οικονομία της μπύρας

Το αγαπημένο μας ποτό, η μπύρα, είναι νούμερο ένα στη λίστα με τη μεγαλύτερη κατανά

Ανεβαίνουν οι πωλήσεις της ελληνικής μπύρας


Πόση μπύρα πίνει η κάθε χώρα;

Μπορεί να λέμε ότι η κατανάλωση μπύρας έχει ανέβει πολύ τα τελευταία χρόνια στην Ε

Διψήφιο ποσοστό για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Leave a Reply