Και εγένετο… ΑΘΗΝΕΟ

Ο Mπυράκιας βρέθηκε στον πολυχώρο “ΑΘΗΝΕΟ” της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας και σας μεταφέρει το κλίμα.

ΑΘΗΝΕΟ - Χώρος Δημιουργικής Ζυθοποιίας (1)

Η αλήθεια είναι οτι όταν λάβαμε εδώ στον Μπυράκια την πρόσκληση της Αθηναϊκής για τον Χώρο Δημιουργικής Ζυθοποιίας ΑΘΗΝΕΟ δεν φανταζόμασταν τι ακριβώς θα συναντούσαμε και πιο θα ήταν το όλο concept. Πολύ γρήγορα όμως, σχεδόν φτάνοντας στα κτήρια του μεγαλύτερου Ομίλου ζυθοποιίας στην Ελλάδα η επιφυλακτικότητα μας καταλάγιασε.

Στην είσοδο μας υποδέχτηκαν υπάλληλοι και στελέχη προτρέποντας μας να πιούμε έναν καφέ μέχρι να μαζευτούμε όλοι και να αρχίσει η ξενάγηση. Στη συνέχεια και αφού φτάσαμε να βρισκόμαστε στο χώρο περίπου 20 άτομα ξεκίνησε η ξενάγηση στον χώρο ζυθοποίησης του ΑΘΗΝΕΟ όπου πρόκειται να παράγονται 4 διαφορετικές ετικέτες το χρόνο μία για κάθε εποχή. Μας σύστησαν με το προσωπικό που ασχολείται σε αυτό το εγχείρημα εξηγώντας πως με μη αυτοποιημένες διαδικασίες θα παράγονται οι ετικέτες και θα ονομάζονται ΑΘΗΝΕΟ1 , ΑΘΗΝΕΟ2 κλπ. Κοινό χαρακτηριστικό αυτών που παράχθηκαν και αυτών που έπονται θα είναι η μικρή διάρκεια ζωής τους καθότι θα είναι αφιλτράριστες και απαστερίωτες. Για το ΑΘΗΝΕΟ όμως τα καλά νέα δεν σταματούν εδώ. Θα προγραμματίζονται διαδραστικά σεμινάρια μικρής ή μεγάλης διάρκειας στα οποία θα λαμβάνουν μέρος όλοι όσοι επιθυμούν να μάθουν τον κόσμο της μπύρας και τα μικρά μυστικά που την κάνουν το πιο δημοφιλές ποτό παγκοσμίως. Στα πολύωρα σεμινάρια ο κόσμος θα μπορεί να επεμβαίνει δημιουργικά στις επόμενες ετικέτες της εταιρείας και να προτείνει τα υλικά που επιθυμεί να γευτεί με ετικέτα ΑΘΗΝΕΟ.

Οι ετικέτες ΑΘΗΝΕΟ θα είναι περιορισμένης παραγωγής και θα διανέμονται το πολύ σε 20 σημεία της Αθήνας

ΑΘΗΝΕΟ #01 με μέλι και κόλιανδροΣτη συνέχεια, στον ίδιο χώρο μας έγινε μια ολιγόλεπτη παρουσίαση  για την ιστορία της μπύρας από το 7000πΧ στην Κίνα μέχρι τις μέρες μας. Ακολούθησε ένα δεύτερο μέρος παρουσίασης αυτή τη φορά για την ιστορία της Αθηναϊκής ζυθοποιίας και σε συνδυασμό με το μουσείο της (για το οποίο συνέβαλαν υπάλληλοι παλιοί-και-νέοι δίνοντας διάφορα αναμνηστικά τους) έγινε αναφορά σε όλες τις σημαντικές στιγμές της εταιρείας και κάτω από ποιες προσπάθειες έχει καταφέρει με τόσο ανταγωνισμό να κατέχει το 50% της πίτας στην χώρα μας. Τέλος, πολύ ενδιαφέρουσα και η ολιγόλεπτη επίδειξη από επαγγελματία bartender για το πως σερβίρεται σωστότερα η μπύρα λύνοντας μας την απορία πως γίνεται να έχει διαφορετική γεύση από μαγαζί σε μαγαζί η ίδια ετικέτα Draft.

Το καλύτερο κομμάτι μας το κρατήσανε για το τέλος.

Σε ένα λιτό αλλά προσεγμένο χώρο και αφού μας καλωσόρισε ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της εταιρείας κ. Μηνάς Μαυρικάκης γευματίσαμε όλοι μαζί απολαμβάνοντας πουρέ με μοσχαράκι και άφθονη μπύρα. Δοκιμάσαμε τις δύο πρώτες Lager κατά τα πρότυπα του εγχειρήματος η μία με μέλι και κόλιανδρο και η άλλη μια πειραματική συνταγή από 4 βύνες με αποτέλεσμα μία βαθυκόκκινη lager. Και οι δύο είχαν πολύ πλούσια γεύση -εντονότερη ίσως από την επίγευση- αφρώδες σώμα, ξεκάθαρο άρωμα (ειδικά εκείνη με το μέλι) με το αλκοόλ τους να κυμαίνεται στο 5-5.5%.007

Πραγματικά ενδιαφέρουσα ήταν και η συζήτηση αφού κοντά μας έκατσαν από τον αρχιζυθοποιό της εταιρείας με 30 χρόνια πείρα στο χώρο, μέχρι τον κ. Μαυρικάκη και τον Διευθύνων Σύμβουλο της Αθηναϊκής τον κ. Ζωούλλη Μηνά. Μας εξήγησαν πως ο νέος χώρος δημιουργικής ζυθοποιίας ήταν για αυτούς μια απαραίτητη και σημαντική καινοτομία για να γνωρίσει ο κόσμος το αγαπημένο του ποτό, να παροτρύνουν τους νέους να ασχοληθούν με το κομμάτι της μικροπαραγωγής και να δημιουργηθούν ετικέτες με σπιτικό άρωμα, πολύ μεράκι και εκτός των αυστηρών ορίων της μαζικής παραγωγής.

Σε καμία περίπτωση δεν πολεμάμε τις ζυθοποιίες μικρής παραγωγής. Εμείς θέλουμε δυνατές τις μικροζυθοποιίες για να μεγαλώσει το κοινό της μπύρας στην χώρα μας.” Μηνάς ΜαυρικάκηςΟ κ. Ζωούλλης Μηνά και ο κ. Μηνάς Μαυρικάκης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Η εικόνα που μας έμεινε από αυτή την συνάντηση είναι οτι ο χώρος ΑΘΗΝΕΟ χρειαζόταν να υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στην χώρα μας. Είναι εντυπωσιακό τι μπορεί να επιτευχθεί όταν υπάρχει μεράκι και όρεξη για δουλειά. Οι άνθρωποι που συνέβαλαν σε αυτή την καινοτομία έχουν αφοσιώσει πολύ δημιουργικότητα και χρόνο με το αποτέλεσμα να τους δικαιώνει πλήρως. Όπως μας εξηγούσαν σκοπός τους δεν είναι σαφώς το κέρδος από όλο αυτό, αλλά να φτιαχτεί ένας αυθεντικός χώρος όπου μπαίνοντας ο επισκέπτης να μυρίζει και να γεύεται μπύρα. Και εγένετο ΑΘΗΝΕΟ.

 

 

Leave a Reply